OGÓLNE WARUNKI HANDLOWE
§ 1 Definicje
§ 2 POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 3 USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
§ 4 OFERTA
§ 5 UMOWA SPRZEDAŻY
§ 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
§ 7 KOSZTY W PRZYPADKU ODSTAPIENIA OD UMOWY
§ 8 WYŁĄCZENIE PRAWA DO ODSTAPIENIA OD UMOWY
§ 9 POZIOM CEN
§ 10 GWARACJA
§ 11 KOSZTY, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU
§ 12 USZKODZENIA TRANSPORTOWE
§ 13 WARUNKI PŁATNOŚCI
§ 14 CZAS TRWANIA TRANSAKCJI
§ 15 POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
§16.1 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
§ 16.2 POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
§ 17 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 1 Definicje
1. CZAT – Usługa Elektroniczna dostępna w Sklepie Internetowym umożliwiająca korzystającym z niego Usługobiorcom skierowanie zapytania do Sprzedawcy oraz uzyskanie pomocy związanej z zakupami albo działaniem strony Sklepu Internetowego.
2. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
3. FORMULARZ KONTAKTOWY – Usługa Elektroniczna, formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający przesłanie do Sprzedawcy zapytania m. in. na temat Produktu.
4. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
5. JEDNOSTKA BUDŻETOWA – jednostka organizacyjna sektora finansów publicznych nieposiadająca osobowości prawnej, lecz działająca w imieniu i na rzecz Skarbu Państwa bądź właściwej gminy, powiatu lub województwa (tj. szkoły, urzędy, policja, straż pożarna, zakłady karne, domy kultury itp.) – która jest lub może być Usługobiorcą/Klientem Sklepu Internetowego.
6. KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
7. KONSUMENT- zgodnie z art. 22 Kodeksu cywilnego jest to osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej i zawiera z przedsiębiorcą umowę na odległość, niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
8. PRZEDSIĘBIORCA- zgodnie z art. 43 Kodeksu cywilnego to osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
9. SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – spółka BJCTOOLS SPÓŁKA Z. O.O. z siedzibą w BIELSKU-BIAŁEJ (adres siedziby i adres do korespondencji: ul. Gen. Stanisława Maczka 9, 43-300 Bielsko-Biała); wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000938032; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 5.000 zł; NIP 9372739924, REGON 520674569, adres poczty elektronicznej: info@bjctools.pl oraz numer telefonu kontaktowego: (+48) …….
10. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
11. KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
9. OPINIE – Usługa Elektroniczna dostępna w Sklepie Internetowym umożliwiająca dodawanie przez Usługobiorców opinii, ocen i komentarzy dotyczących Sklepu Internetowego, Produktów oraz zawartych Umów Sprzedaży.
10. PRAWO AUTORSKIE – ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U. Nr 24, poz. 83 ze zm.).
11. PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma lub usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
12. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
13. SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowymi: www.bjctools.pl,
14. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
15. USŁUGA ELEKTRONICZNA– świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r, poz. 344 z późn. zm.), przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Serwisu Internetowego , zgodnie z Umową o świadczenie usług. W zakresie, w jakim Usługi są świadczone przez podmioty współpracujące ze Sprzedawcą, odpowiednie postanowienia dotyczące zasad korzystania z tych usług znajdują się w regulaminach dotyczących świadczenia usług przez te podmioty;
16. USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
17. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
18. USTAWA O ŚWIADCZENIU USŁUG ELEKTRONICZNYCH – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.).
19. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
20. OKRES ODSTĄPIENIA- okres, w którym klient może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy;
21. CZAS TRWANIA UMOWY- umowa obejmuje regularne dostarczanie towarów, usług i/lub treści cyfrowych przez uzgodniony okres;
22. TRWAŁY NOŚNIK DANYCH -oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
23 .PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY- możliwość odstąpienia przez klienta od umowy zawartej na odległość w okresie odstąpienia.
24. WZÓR FORMULARZA – wzór formularza odstąpienia od umowy, który przedsiębiorca udostępnia konsumentowi. Konsument może wypełnić, gdy chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy.
25. UMOWA NA ODLEGŁOŚĆ- umowa, w której, w kontekście zorganizowanego przez sprzedawcę systemu sprzedaży produktów i/lub usług na odległość, aż do zawarcia umowy włącznie, korzysta się na z jednej lub więcej technik sprzedaży/komunikacji na odległość.
26. ŚRODKI POROZUMIEWANIA SIĘ NA ODLEGŁOŚĆ- Środki służące do zawarcia umowy bez jednoczesnego przebywania klienta i przedstawiciela sklepu w tym samym lokalu
27. DOSTAWA – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
28. DOSTAWCA – oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów.
§ 2 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.bjctools.pl prowadzony jest przez spółkę BJC Tools Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Bielsko-Białej (adres siedziby i adres do korespondencji: Gen. Stanisława Maczka 9, Bielsko-Biała 43-300); wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000938032; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 5.000 zł; NIP 9372739924, REGON 520674569, adres poczty elektronicznej: info@bjctools.pl oraz numer telefonu kontaktowego: (+48) ……….
2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej.
3. Jeżeli umowa zawierana na odległość zawierana jest drogą elektroniczną, niezależnie od poprzedniego akapitu i przed zawarciem umowy na odległość, tekst niniejszych ogólnych warunków może zostać udostępniony Klientowi drogą elektroniczną w taki sposób, aby mógł być przechowywany w prosty sposób na trwałym nośniku danych. Jeżeli nie jest to racjonalnie możliwe, przed zawarciem umowy na odległość zostanie wskazane, gdzie można zapoznać się z ogólnymi warunkami i że zostaną one przesłane bezpłatnie na żądanie klienta drogą elektroniczną lub w inny sposób.
4. W przypadku, gdy oprócz niniejszych ogólnych warunków mają zastosowanie szczególne warunki dotyczące produktów lub usług, punkty trzeci i czwarty stosuje się odpowiednio, a w przypadku sprzecznych warunków klient może zawsze powołać się na obowiązujące dla niego postanowienia, które są dla niego najkorzystniejsze.
5. Jeśli w dowolnym momencie jedno lub więcej postanowień niniejszych ogólnych warunków jest całkowicie lub częściowo nieważne, nie będzie to miało wpływu na skuteczność pozostałych postanowień, a wadliwe postanowienie zostanie zastąpione postanowieniem aktualnym bez zwłoki tak szybko, jak to możliwe.
6. Sytuacje nieuregulowane w niniejszych Ogólnych Warunkach będą oceniane zgodnie z Ogólnymi Warunkami. Wszelkie niejasności dotyczące wyjaśnienia lub treści jednego lub większej liczby postanowień niniejszych Ogólnych Warunków należy interpretować zgodnie z niniejszymi Ogólnymi Warunkami.
7. Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość ze Sprzedawcą jest poczta elektroniczna (e-mail) oraz telefon, za pośrednictwem których klienci mogą wymieniać z obsługą informacje dotyczące umowy sprzedaży. Dane kontaktowe sklepu internetowego znajdują się w Postanowieniach Ogólnych Punkt 1.
8. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym, w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu, jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
9. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu (z wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych na Stronie Internetowej Sklepu w celach prezentacji towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.
§ 3 USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
1. Korzystanie z Usług Elektronicznych oraz innych funkcjonalności dostępnych w Sklepie Internetowym jest nieodpłatne, chyba że Regulamin lub stosowny komunikat na stronie Sklepu Internetowego wskazuje inaczej.
2. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Czat, Formularz Kontaktowy, Formularz Zamówienia, Konto oraz Opinie.
a) Czat – korzystanie z Czatu następuje po wywołaniu okienka czatu odpowiednim przyciskiem umiejscowionym w dolnym rogu strony Sklepu Internetowego. Usługobiorca może następnie wpisać treść wiadomości i wysłać ją do Usługodawcy po kliknięciu pola „Wyślij wiadomość”. Jeżeli na Czacie znajduje się informacja o dostępności konsultanta Usługodawcy, Usługobiorca powinien mieć możliwość prowadzenia rozmowy w czasie rzeczywistym. Usługa Elektroniczna – Czat świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą zaprzestania korespondowania przez Usługodawcę za jej pośrednictwem.
b) Formularz Kontaktowy – korzystanie z Formularza Kontaktowego następuje po wypełnieniu Formularza Kontaktowego dostępnego w zakładce „Kontakt” oraz kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Kontaktowego pola „Wyślij wiadomość” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Kontaktowym niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę imienia i nazwiska (lub pseudonimu), adresu poczty elektronicznej oraz treści zapytania. Usługa Elektroniczna – Formularz Kontaktowy świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia zapytania za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania zapytania za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
c) Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Złóż zamówienie” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
d) Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie dwóch kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu formularza rejestracji oraz (2) kliknięciu pola „Zarejestruj się”. W formularzu rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: adres poczty elektronicznej oraz hasło. Usługobiorca obowiązany jest do bieżącej aktualizacji swoich danych podanych w ramach Konta w razie ich zmiany. Usługodawca zastrzega sobie prawo zawieszenia Konta Usługobiorcy w przypadku gdy:
• Usługobiorca mimo wezwania ze strony Usługodawcy z podaniem przyczyny narusza niniejszy Regulamin;
• Usługobiorca mimo wezwania ze strony Usługodawcy z podaniem przyczyny zalega z jakimikolwiek płatnościami na rzecz Usługodawcy;
• działania danego Usługobiorcy mimo wezwania ze strony Usługodawcy z podaniem przyczyny naruszają renomę Usługodawcy lub Sklepu Internetowego. Usługodawca w przypadku zawieszenia Konta trwającego ponad 30 dni kalendarzowych i braku ustania przyczyn jego zawieszenia ma prawo wypowiedzieć Usługobiorcy umowę o korzystaniu z Usługi Elektronicznej Konto ze skutkiem natychmiastowym.
Usługa Elektroniczna- Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@bjctools.pl
e) Opinie – korzystanie z Usługi Elektronicznej Opinie jest dostępne dla Usługobiorców, którzy zawarli Umowę Sprzedaży w Sklepie Internetowym. Dodanie opinii możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) przejściu do zakładki z opiniami na stronie wybranego Produktu, (2) wpisaniu imienia i nazwiska (lub pseudonimu) Usługobiorcy, treści opinii i wybraniu oceny graficznej oraz (3) kliknięciu pola „Dodaj opinię”. Usługobiorca korzystając z Usługi Elektronicznej Opinie, zobowiązany jest podawać wyłącznie rzetelne oraz prawdziwe informacje. Usługobiorcy zabrania się zamieszczania opinii o charakterze obraźliwym lub niezgodnych ze stanem faktycznym. Usługa Elektroniczna- Opinie świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą dokonania oceny za jej pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania korzystania z Usługi Elektronicznej przez Usługobiorcę. Uwidocznienie opinii wystawionej przez Usługobiorcę na stronie Sklepu Internetowego wymaga wcześniejszego zatwierdzenia opinii przez Usługodawcę.
3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop, smartphone lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej, Internet Explorer w wersji 5.5 i wyższej, Opera w wersji 7.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies, obsługi Javascript oraz wtyczek Flash.
4. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
5. Niedozwolone jest zamieszczanie w Sklepie Internetowym treści naruszających zasady etykiety oraz zawierających informacje, które są nieprawdziwe lub mogą wprowadzić w błąd innych Usługobiorców oraz osoby odwiedzające witrynę, a także zawierające treści reklamowe lub promujące bezpośrednio albo pośrednio inne sklepy i strony internetowe. Usługodawca zastrzega sobie prawo usunięcia treści naruszających powyższe zasady.
6. Usługodawca przestrzega art. 14 ust. 1 Ustawy o Świadczeniu Usług Elektronicznych, zgodnie z którym: nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania danych przez usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych.
7. Tryb postępowania reklamacyjnego dotyczący Usług Elektronicznych wskazany jest w §15 Regulaminu.
§ 4 OFERTA
1. Jeśli oferta ma ograniczony okres ważności lub podlega warunkom, zostanie to wyraźnie zaznaczone w ofercie.
2. Oferta jest niezobowiązująca. Sprzedawca ma prawo do zmiany i dostosowania oferty.
3. Oferta zawiera pełny i dokładny opis oferowanych produktów i/lub usług. Opis jest na tyle szczegółowy, aby umożliwić właściwą ocenę oferty przez Klienta. Jeśli Sprzedawca używa zdjęć, są one prawdziwą reprezentacją oferowanych produktów i/lub usług. Oczywiste pomyłki lub błędy w ofercie nie są wiążące dla Sprzedawcy.
4. Wszystkie zdjęcia, dane techniczne w ofercie mają charakter orientacyjny i nie mogą stanowić podstawy do odszkodowania lub rozwiązania umowy.
5. Zdjęcia towarzyszące produktom są wiernym odwzorowaniem oferowanych produktów. Sprzedawca nie może zagwarantować, że wyświetlane kolory dokładnie odpowiadają rzeczywistym kolorom produktów.
6. Każda oferta zawiera takie informacje aby dla Klienta było jasne, jakie prawa i obowiązki wiążą się z przyjęciem oferty. Dotyczy to w szczególności:
• ceny z podatkami;
• wszelkich kosztów wysyłki;
• sposób, w jaki umowa zostanie zawarta i jakie działania są w tym celu wymagane;
• czy ma zastosowanie prawo do odstąpienia od umowy;
• sposób płatności, dostawy i realizacji umowy;
• termin przyjęcia oferty lub termin, w którym przedsiębiorca gwarantuje cenę;
• wysokość stawki za porozumiewanie się na odległość, jeżeli koszty korzystania z technologii porozumiewania się na odległość są obliczane na podstawie innej niż zwykła stawka bazowa dla wykorzystywanego środka porozumiewania się;
• czy umowa po jej zawarciu zostanie zarchiwizowana, a jeśli tak, to w jaki sposób konsument może się z nią zapoznać;
• sposób, w jaki konsument przed zawarciem umowy może sprawdzić i w razie potrzeby przywrócić dane podane przez niego w ramach umowy;
• kodeksy postępowania, którym podlega przedsiębiorca oraz sposób, w jaki konsument może zapoznać się z tymi kodeksami postępowania drogą elektroniczną;
• minimalny czas trwania umowy na odległość w przypadku transakcji długoterminowej.
7. Opcjonalnie: dostępne rozmiary, kolory, rodzaj materiałów.
§ 5 UMOWA SPRZEDAŻY
1. Z zastrzeżeniem postanowień pkt. 4, umowa zostaje zawarta z chwilą przyjęcia przez Klienta oferty i spełnienia warunków z nią związanych.
2. Jeżeli Klient przyjął ofertę drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi otrzymanie zamówienia drogą elektroniczną. Dopóki otrzymanie tej akceptacji nie zostanie potwierdzone przez Sprzedawcę, Klient może rozwiązać umowę.
3. W przypadku zawarcia umowy drogą elektroniczną Sprzedawca podejmie odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia elektronicznego przesyłania danych oraz zapewnienia bezpiecznego środowiska internetowego. Jeżeli klient może zapłacić drogą elektroniczną, przedsiębiorca będzie przestrzegał odpowiednich środków bezpieczeństwa.
4. Sprzedawca może dowiedzieć się – w ramach prawnych – czy Klient może wywiązać się ze swoich zobowiązań płatniczych, a także o wszystkich faktach i czynnikach, które są istotne dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeżeli na podstawie tych ustaleń Sprzedawca ma uzasadnione powody, aby nie zawrzeć umowy, ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia lub żądania albo obwarowania realizacji specjalnymi warunkami.
5. Sprzedawca prześle Klientowi wraz z towarem lub usługą w formie pisemnej (lub w taki sposób, aby Klient mógł przechowywać w przystępny sposób na trwałym nośniku danych) następujące informacje:
• adres placówki sprzedawcy, do której konsument może zgłosić reklamację;
• warunki i sposób, w jaki konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy lub wyraźne oświadczenie o wyłączeniu prawa do odstąpienia od umowy;
• informacje o gwarancjach i istniejącym serwisie posprzedażowym;
• wymagania dotyczące rozwiązania umowy, jeżeli umowa obowiązuje dłużej niż rok lub jest zawarta na czas nieokreślony.
W przypadku transakcji długoterminowej postanowienie w poprzednim akapicie dotyczy tylko pierwszej dostawy.
Każda umowa zawierana jest w warunkach zawieszających wystarczającej dostępności danych produktów.
§ 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Dostarczając produkty:
1. Klient, który zawarł umowę na odległość, ma prawo w ciągu 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 7. Ten okres do namysłu rozpoczyna się w dniu następującym po dniu w którym klient lub przedstawiciel wyznaczony przez klienta z góry i podany do wiadomości przedsiębiorcy, otrzymał produkty.
2. W okresie odstąpienia od umowy klient będzie ostrożnie obchodził się z produktem i opakowaniem. Rozpakuje lub użyje produktu tylko w zakresie niezbędnym do oceny, czy chce zatrzymać produkt. Jeśli skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, zwróci produkt wraz ze wszystkimi dostarczonymi akcesoriami i – jeśli to możliwe – w oryginalnym stanie i opakowaniu do sprzedawcy, zgodnie z rozsądnymi i jasnymi instrukcjami dostarczonymi przez sprzedawcę.
3. Jeżeli klient chce skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, jest zobowiązany do poinformowania o tym sprzedawcy w ciągu 14 dni od otrzymania produktu. Klient musi o tym poinformować za pomocą wzoru formularza. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta. Po zgłoszeniu przez klienta chęci skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, klient musi zwrócić produkt w ciągu 14 dni. W razie wątpliwości Klient musi udowodnić, że dostarczony towar został zwrócony na czas, na przykład za pomocą dowodu wysyłki.
4. Jeżeli po upływie terminów, o których mowa w pkt. 2 i 3, klient nie zaznaczył, że chce skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy lub nie zwrócił produktu sprzedawcy, zakup jest faktem.
Świadcząc usługi:
1. W przypadku świadczenia usług klient ma możliwość rozwiązania umowy bez podania przyczyn przez 14 dni, licząc od dnia zawarcia umowy.
2. Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, klient zastosuje się do rozsądnych i jasnych instrukcji dostarczonych przez sprzedawcę wraz z ofertą i/lub najpóźniej w momencie dostawy.
§ 7 KOSZTY W PRZYPADKU ODSTAPIENIA OD UMOWY
1. W przypadku skorzystania przez Klienta z prawa do odstąpienia od umowy, koszty zwrotu zostają poniesione przez Klienta.
2. Jeżeli klienta zapłacił za towar, sprzedawca zwróci opłatę tak szybko, jak to możliwe, ale nie później niż 14 dni po odstąpieniu od umowy. Jest to uzależnione od czasu otrzymania produktów z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
§ 8 WYŁĄCZENIE PRAWA DO ODSTAPIENIA OD UMOWY
1. Sprzedawca może wyłączyć prawo odstąpienia Klienta od umowy. Wyłączenie prawa odstąpienia ma zastosowanie tylko wtedy, gdy sprzedawca wyraźnie to zaznaczył w ofercie, przynajmniej w czasie do zawarcia umowy.
2. Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy jest możliwe tylko w przypadku produktów:
• które zostały dostosowane przez sprzedawcę zgodnie ze specyfikacją konsumenta;
• które mają wyraźnie osobisty charakter;
• które ze swej natury nie podlegają zwrotowi;
• które mogą się szybko zepsuć lub zestarzeć;
• którego cena podlega wahaniom na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu;
• do luźnych gazet i czasopism;
• w przypadku nagrań audio i wideo oraz oprogramowania komputerowego, których konsument złamał pieczęć;
• w przypadku produktów higienicznych, w przypadku których konsument otworzył opakowanie;
3. Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy jest możliwe tylko w przypadku usług:
• związanych z zakwaterowaniem, transportem, działalnością restauracyjną lub rekreacyjną, które mają być przeprowadzone w określonym dniu lub w określonym okresie;
• o którego dostawa rozpoczęła się za wyraźną zgodą klienta przed upływem okresu odstąpienia od umowy;
• o dotyczące zakładów i loterii.
§ 9 POZIOM CEN
1. W okresie ważności podanym w ofercie, ceny oferowanych produktów i/lub usług nie zostaną podwyższone, z wyjątkiem zmian cen w wyniku zmiany stawek VAT.
2. W przeciwieństwie do poprzedniego punktu, Sprzedawca może oferować produkty lub usługi, których ceny podlegają wahaniom na rynku finansowym i na które Sprzedawca nie ma wpływu, po cenach zmiennych. Ta zależność od wahań oraz fakt, że wszelkie podane ceny są cenami docelowymi, są podane w ofercie.
3. Podwyżki cen w ciągu 3 miesięcy od zawarcia umowy są dopuszczalne tylko wtedy, gdy wynikają z przepisów lub postanowień ustawowych.
4. Podwyżki cen w terminie powyżej 3 miesięcy od zawarcia umowy są dopuszczalne tylko wtedy, gdy wynikają z przepisów ustawowych
5. Ceny podane w ofercie produktów lub usług zawierają podatek VAT.
§ 10 GWARACJA
1. Sprzedawca gwarantuje, że produkty i/lub usługi są zgodne z umową, specyfikacjami określonymi w ofercie, uzasadnionymi wymogami niezawodności i/lub użyteczności oraz przepisami prawnymi obowiązującymi w dniu zawarcia umowy i/lub przepisami rządowymi . Jeśli zostało to uzgodnione, Sprzedawca gwarantuje również, że produkt nadaje się do innego niż normalne użytkowanie.
2. Gwarancja udzielona przez Sprzedawcę, Producenta lub Importera nie narusza praw i roszczeń, które Klient może dochodzić wobec Sprzedawcy na podstawie umowy.
3. Wszelkie wady lub nieprawidłowo dostarczone produkty należy zgłosić Sprzedawcy na piśmie niezwłocznie nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dostawy. Produkty muszą być zwrócone w oryginalnym opakowaniu i w nienaruszonym stanie.
4. Okres gwarancji Sprzedawcy odpowiada okresowi gwarancji producenta. Jednak Sprzedawca nigdy nie ponosi odpowiedzialności za ostateczną przydatność produktów do każdego indywidualnego zastosowania przez konsumenta, ani za jakiekolwiek porady dotyczące użytkowania lub stosowania produktów.
5. Gwarancja nie obowiązuje, jeżeli:
• Klient sam naprawił i/lub przetworzył dostarczone produkty lub zlecił ich naprawę i/lub przetworzenie przez osoby trzecie;
• Dostarczone produkty zostały wystawione na nietypowe warunki lub są traktowane w inny sposób niedbale lub wbrew instrukcjom Sprzedawcy i/lub zostały potraktowane nieodpowiednio na opakowaniu;
• Wadliwość jest w całości lub w części wynikiem regulacji, które rząd ustanowił lub wprowadzi w odniesieniu do charakteru lub jakości użytych materiałów.
§ 11 KOSZTY, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU
1. O ile nie uzgodniono inaczej, towar dostarczany jest z magazynu na adres podany przez Klienta.
2. Towar pozostaje własnością Sprzedawcy do momentu całkowitej zapłaty ceny zakupu.
3. Sposób, termin i koszt dostawy jest każdorazowo ustalany z Klientem przed zawarciem umowy sprzedaży.
4. Dostawa produktów jest odpłatna, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w ofercie lub w trakcie naszych uzgodnień (jeżeli są prowadzone) – zawsze przed zawarciem umowy sprzedaży (to jest przed wyrażeniem przez Klienta woli związania się umową).
5. Dostawa produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku chęci skorzystania z dostawy produktu poza granicami kraju, klient powinien każdorazowo skonsultować się ze sklepem na temat możliwości dostarczenia produktu pod wskazany przez klienta adres.
6. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy produktu:
• Przesyłka kurierska
• Przesyłka paletowa
7. Dostawa odbywa się w terminie określonym na stronie przy szczegółach towarów (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) po złożeniu zlecenia płatniczego w banku przekazującym (w przypadku płatności z góry) lub po zawarciu umowy ( przy korzystaniu z metod płatności online, płatności kartą kredytową, płatności z poleceniem zapłaty SEPA lub przy zakupie z opóźnioną zapłatą ). W przypadku zamówienia kilku towarów, przy kalkulacji bierze się pod uwagę najpóźniejszy termin dostawy artykułów znajdujących się w koszyku. W przypadku towarów, dla których w indywidualnych przypadkach określono odrębną datę rozpoczęcia dostawy, termin dostawy rozpoczyna się najwcześniej z tą datą.
8. Koszt dostawy jest uzależniony od wartości zamówienia. Darmowa dostawa obowiązuje powyżej kwoty 2200zł. Poniżej tej kwoty opłata za przesyłkę wynosi 100 zł
§ 12 USZKODZENIA TRANSPORTOWE
1. Jeżeli towar zostanie dostarczony z oczywistymi uszkodzeniami transportowymi, Klient musi niezwłocznie zgłosić takie błędy do dostawcy ( spisać protokół z dostawcą/kurierem) i przesłać zawiadomienie do Sprzedawcy.
2. Brak zgłoszenia reklamacji lub kontaktu ze Sklepem Internetowym nie ma wpływu na uprawnienia z tytułu rękojmi.
§ 13 WARUNKI PŁATNOŚCI
1. Sposób i termin płatności jest każdorazowo ustalany z klientem przed zawarciem umowy sprzedaży. Poniżej przedstawiamy standardowe sposoby i termin płatności, które są dostępne w razie braku innych uzgodnień między Klientem a Sprzedającym.
2. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
• Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy
• Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Przelewy24 – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej Metody płatności oraz na stronach internetowych: https://www.przelewy24.pl/ Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu Przelewy24 .Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi: PayPro SA (PayPro) – Podmiot świadczący Usługę na rzecz Użytkowników, z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Pastelowej 8 (60-198), wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numerem NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 5 476 300,00 zł, w całości opłaconym oraz do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014.
• Karta kredytowa
3. Sklep internetowy zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych rodzajów płatności w indywidualnych przypadkach.
4. W przypadku wyboru płatności przelewem bankowym, sklep internetowy poda swoje dane bankowe w potwierdzeniu zamówienia. Kwota faktury musi zostać przelana na konto w ciągu 7 dni od otrzymania potwierdzenia zamówienia.
5. W przypadku płatności kartą kredytową cena zakupu jest zarezerwowana na karcie kredytowej w momencie składania zamówienia („autoryzacja”). Twoje konto karty kredytowej jest faktycznie obciążone w momencie wysłania towaru do Ciebie.
6. W przypadku wyboru płatności poleceniem zapłaty, może się zdążyć że Klient będzie musiał ponieść koszty powstałe w wyniku cofnięcia transakcji płatniczej z powodu niewystarczających środków na koncie lub z powodu błędnie przekazanych danych bankowych.
7. Po upływie pierwotnego terminu płatności, w przypadku bezskutecznych upomnień co do obowiązku uregulowania należności, Sprzedawca odstąpi od zawartej z Klientem umowy i anuluje zamówienie
§ 14 CZAS TRWANIA TRANSAKCJI
1. ANULOWANIE:
• Konsument może wypowiedzieć umowę, która została zawarta na czas nieokreślony i obejmuje regularne dostarczanie produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, z zachowaniem ustalonych zasad odstąpienia i z maksymalnie miesięcznym okresem wypowiedzenia.
• Konsument może wypowiedzieć umowę zawartą na czas określony, która obejmuje regularne dostarczanie produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, w dowolnym momencie pod koniec wyznaczonego terminu, z należytym przestrzeganiem uzgodnionych zasad anulowania oraz okres wypowiedzenia wynoszący co najmniej jeden miesiąc
2. WYDŁUŻENIE:
• Umowa zawarta na czas określony, która obejmuje regularne dostarczanie produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, nie może być automatycznie przedłużana lub odnawiana na czas określony.
• W przeciwieństwie do poprzedniego paragrafu, umowa zawarta na czas określony i obejmująca regularne dostarczanie codziennych wiadomości oraz tygodników i czasopism może zostać automatycznie przedłużona na czas określony, maksymalnie do trzech miesięcy, jeżeli konsument sprzeciwia się tej przedłużonej umowie, może wypowiedzieć koniec przedłużenia z zachowaniem okresu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc.
• Umowa zawarta na czas określony i obejmująca regularne dostarczanie produktów lub usług może zostać automatycznie przedłużona na czas nieokreślony, jeżeli konsument może w każdej chwili wypowiedzieć ją z zachowaniem okresu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc oraz okres wypowiedzenia nie dłuższy niż trzy miesiące, jeżeli umowa obejmuje regularne, ale rzadziej niż raz w miesiącu, dostarczanie dzienników, wiadomości i tygodników oraz czasopism.
• Umowa o ograniczonym czasie trwania na regularne dostarczanie codziennych, wiadomości i cotygodniowych gazet i czasopism (subskrypcja próbna lub wstępna) nie jest automatycznie kontynuowana i kończy się automatycznie po okresie próbnym lub wstępnym.
• Jeżeli umowa trwa dłużej niż jeden rok, konsument może wypowiedzieć umowę w dowolnym momencie po upływie jednego roku z zachowaniem okresu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc, chyba, że zasadność i uczciwość sprzeciwiają się rozwiązaniu przed upływem uzgodnionego okresu.
§ 15 POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
1. Sprzedawca dysponuje odpowiednio daną procedurą reklamacyjną i rozpatruje reklamację zgodnie z tą procedurą reklamacyjną.
2. Reklamacje dotyczące realizacji umowy należy składać Sprzedawcy wyczerpująco i wyraźnie w ciągu 7 dni od wykrycia wad przez Klienta. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty) związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
3. Reklamacje zgłoszone Sprzedawcy zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni od daty otrzymania. Jeżeli reklamacja wymaga przewidywalnego dłuższego czasu rozpatrzenia, Sprzedawca odpowie w ciągu 14 dni potwierdzeniem odbioru i wskazaniem, kiedy Klient może oczekiwać bardziej szczegółowej odpowiedzi.
4. Jeżeli reklamacja zostanie uznana przez sprzedawcę za zasadną, sprzedawca według własnego uznania bezpłatnie wymieni lub naprawi dostarczone produkty.
5. Reklamacja nie zawiesza obowiązków Sprzedawcy, chyba że Sprzedawca na piśmie wskaże inaczej.
§16.1 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Klienta lub Usługobiorcę niebędącego konsumentem, a od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia niebędącego także osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
3. Sprzedawca jest uprawniony w każdym czasie podjąć działania zmierzające do zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez Klienta, w szczególności podanych w trakcie składania przez niego Zamówienia. W zakresie weryfikacji Sprzedawca uprawniony jest m. in. do zażądania od Klienta przesłania skanu posiadanych certyfikatów, zaświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do dokonania weryfikacji. W czasie weryfikacji, o której mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca uprawniony jest do zawieszenia Konta lub wstrzymania realizacji Zamówienia złożonego przez Klienta na czas trwania weryfikacji.
4, Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
5. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
6. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Usługobiorcę/Klienta w stosunku do Usługodawcy/Sprzedawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy Sprzedaży lub niezwiązanych z Umową Sprzedaży. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści. Sprzedawca nie ponosi także odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki.
7. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą zostają poddane Sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
8. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt lub braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży zostaje wyłączona.
9. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
§ 16.2 POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
1. Informujemy, że Konsumentom przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl w zakładce „Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich”.
2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
3. Pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr Konsumenci mają dostęp do internetowej platformy rozstrzygania sporów konsumenckich (tzw. platforma ODR). Platforma ODR stanowi wielojęzyczną, interaktywną stronę internetową dla obsługi Konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporów wynikających z zawarcia na odległość umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 17 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Do umów między Sprzedawcą a Klientem, do których mają zastosowanie niniejsze ogólne warunki, zastosowanie ma wyłącznie prawo polskie. Nawet jeśli Klient mieszka za granicą. Konwencja Wiedeńska /Konwencja Narodów Zjednoczonych o sprzedaży międzynarodowej/ nie ma zastosowania.
2. Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ma na celu naruszenia ustawowych praw Klienta. W przypadku jakichkolwiek sprzeczności postanowień niniejszego Regulaminu z prawami Konsumentów wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów – w miejsce zakwestionowanych postanowień Regulaminu stosowane będą zawsze ustawowe regulacje.
3. Dodatkowe postanowienia lub postanowienia odbiegające od niniejszych ogólnych warunków nie mogą działać na niekorzyść Klienta i muszą być zapisane w formie pisemnej lub w taki sposób, aby mogły być przez Klienta przechowywane w przystępny sposób na trwałym nośniku danych.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu.
5. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta.
6. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu.
7. Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z postanowieniami Regulaminu.